Let’s talk about publicity

Jag kom till London i lördags morse. Innan dess hade jag aldrig sett den här boken:


Jag hade heller aldrig hört om denna Edna. Jag vet inte om det är en stor brist i min allmänbildning (could be), men det hade jag inte. Plain truth. 

Men. Redan på lördag eftermiddag hade jag fattat att Edna O’Brian var någon jag borde läsa. Because her book is EVERYWHERE! 

Varje skyltfönster. I varje bokhandel. Och på tunnelbanan:

Jag ville plötsligt inget annat än att köpa en röd liten bok om små röda stolar. 

Because it’s everywhere. 

Hrmpf! Hur svårt är det att sälja böcker då?

Mvh/

Jagärintebitterochharaldrigfåttenannonsellerenmegaskyltningmenvaritgladvarjegångnågonköptminbok. Allatregånger.
Alltid du.

Läxfritt – för en likvärdig skola.

Utan dig.
Alla bra. På sitt sätt. Ingen av dem haussad. Men värda att läsas ändå.
/Mynameisnotednaobrian


Låtsas att ni ser de här böckerna ÖVERALLT. Känner du habegäret växa? 

Annonser

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Let’s talk about publicity

  1. Mmm, vad tror du förlaget fått betala för denna exponering då? Svar: EN J-LA MASSA.

  2. Vi läste Edna O´Brien på Engelskans A-kurs för tusen år sedan. De där tre andra böckerna har jag redan! 😉

  3. Haha. Jag har redan två av de tre och planerar att köpa den tredje också 😉 Men om man väntar lite kanske det går fortare för en fjärde bok att se dagens ljus? Skriver du på något nytt förresten?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s